Marketing-ul pay-per-click folosit si in sistemul Adwords implica folosirea multor numere. Acest lucru poate provoca multa frustrare si confuzie in randul unor persoane. Astfel, in articolul de astazi va vom prezenta cateva numere pe care nu le puteti rata.
Cheltuielile pe anunturi si click-urile
Cand vine vorba de implicarea in sistemul Adwords, in cadrul unei campanii trebuie sa va stiti mereu suma cheltuita zilnic pe anunturi si numarul de clcik-uri primit zilnic. Aceste doua numere fiind stiute, incercati sa faceti un calcul. Impartiti suma cheltuita pe anunturi la numarul de click-uri si veti vedea care este costul per click pe ziua respectiva.
De asemenea in cadrul campaniei Adwords trebuie sa stiti si suma medie lunara cheltuita pe anunturi, cat si numarul mediu lunar de lcik-uri primite. Aceste doua numere fiind stiute, repetati calculul anterior si veti afla care este costul mediu lunar per click.
Probabil ca va intrebati de ce sunt asa de importante aceste cifre. Raspunsul este unul simplu. Tinand cont de aceste cifre in mod constant va puteti tine sub control bugetul si costul click-urilor si de asemenea evitati orice surpriza care poate interveni atunci cand veti primi factura pentru aceste servicii.
Click-urile si conversiile
Intotdeauna este bine sa aveti in vedere care este CTR-ul dvs (click through rate) si de ce rate de conversie dispuneti in campaniile Adwords. CTR-ul va va afecta intotdeuna numarul de vizitatori unici ai site-ului dvs, iar ratele de conversie va vor afecta profitul. Din acest motiv cunoasterea acestor cifre este atat de importanta in managerierea unei campanii Adwords.
Lucruri care ne scapa
Costul per conversie este o cifra care adesea ne scapa si acest lucru este foarte crucial intr-o campanie Adwords. Acest cost per conversie se refera la cati bani este nevoie sa fie investiti pentru ca dvs sa aveti o vanzare. Astfel, daca acest cost per conversie este mai mic decat profitul pe vanzare, afacerea dvs este profitabila. Insa daca lucrurile se schimba, veti iesi in pierdere.
Generarea de piste
Daca va generati anumite piste inainte sa va prezentati ofertele in cadrul unei campanii Adwords, este foarte bine. In acest timp calculele dvs vor fi diferite. Nu complexe, doar diferite.
In primul rand trebuie sa aflati care este costul dvs per pista si sa impartiti suma cheltuita pe publicitate la numarul de piste obtinut. Mai departe trebuie sa aflati cat castigati per pista, impartind suma castigata din aceste piste la numarul de piste avute. Daca valoarea per pista este mai mare decat costul per pista, inseamna ca faceti bani. Daca totusi situatia este inversata, veti ajunge sa pierdeti bani.
Asa stau lucrurile in cadrul campaniilor Adwords, iar acesta este rolul pe care cifrele il joaca in managerierea acestor campanii.